Jaar Overzicht / PTA

V5in1 en V5in4

  • Week van 11/1: afmaken Light Switch
  • Week van 17/1: Final Project + Zelfbeoordeling (deadline: vr 21/1)
  • Week van 24/1: Presenteren Zelfbeoordeling
  • Paint Kado van Eloq Arch (lenen -> max cijfer 7 indien requirements gehaald)

Unit 3 tot de meivakantie

  • Tot half april afronden van de hele Unit 3. Beoordeling(zelfbeoordeling) na de meivakantie. Niet Af = woensdag 8:15

Keuze Project

Je krijgt keuze voor Tutorials & Theorie + Eindopdracht. Dus je moet eerst een berg tutorials volgen (noteer / logboek) en dan maak je er een project mee (volgorde zelf te bepalen). Er is keuze uit;

HTML + CSS + P5 Mix Project

Open API Discography Disc.

Je maakt een discografie van een artiest die op Soundcloud zit. Klik het artwork, dan gaat de muziek spelen. De soundcloud API is 3x ingewikkelder dan ik dacht (een user moet via jouw app op soundcloud inloggen en dat gaan we allemaal niet redden). Via bandcamp gaat ook niet, want dan moet je een label zijn. Cancellen dit project!

Open Data API Weerberichtsysteem

Bij dit project staan de filmpjes die je nog nodig hebt,

Deadline: half juni. Daarna nog assessment-presentaties.

NrSoortPeriodeStofDomeinBeoordelingWeging SEWat we gaan doen
21.01PO1P5JS Unit 1D1,JCijfer + Rubrics1
21.02PO2P5JS Unit 2D2Cijfer + Rubrics1
21.03PO2P5JS Unit 3J, C1, C2Cijfer + Rubrics1Afronden Unit 3 zoals gebruikelijk
21.04PO3P5JS Unit 4 + 5B1Cijfer + Rubrics2Keuze Project: Tutorials & Theorie (afhankelijk van je keuze).
21.05PO4P5JS Unit 6B2Cijfer + Rubrics1Keuze Project: Eindopdracht
21.06PO4Eind AssessmentACijfer + Rubrics1Eind Presentatie van je werkstukken van dit jaar en jouw visie op IT in V6 en beyond.

NB VOlgend Jaar V6: Keyboard Shotrcuts in het PTA.

Unit 3 LA4 = Overstappen.

Er is een update in de lesmethode en die staat op Introduction to Computational Media – Introduction to Computational Media Curriculum (gitbook.io). We gaan deze uitproberen. Je ziet dat ze tegen dezelfde problemen aangelopen zijn als wij, dus we moeten zo gauw mogelijk overstappen maar niet halverwege een unit.

Index

  • Dit jaar werken wij met de New Yorkse methode Introduction to Compuatational Media met P5JS. Deze methode wordt gebruikt om Informatica te leren aan niet-informatici zoals artists op de TISCH School of the Arts in New York.
  • We werken in tweetallen volgens Pair Programming
  • Heb je nog geen nickname dan maak je die volgens deze productieregels en dan vraag je een eigen website aan op deze airybubbles7.nl bij de docent.
  • Deze nickname gebruik je ook op elke site waar je voor Informatica moet registreren, samen met je school mail. Zoals de P5JS Web Editor.
  • Op je website werk je voortaan aan het sketchbook (!) per les. Je noteert resultaten, antwoorden op vragen en de voortgang. Link naar je codes en naar het bericht van je teamgenoot over dezelfde les.
  • Er is geen onderscheid meer Front-End / Back End. Want in deze omgeving is er niet echt een back-end. Als je voor ligt op de klas (omdat jij het Pro Track doet) kun je echter wel degelijk een stuk back-end erop bouwen. Een database of met een Arduino.
  • Er is dus wel de keuze Go Track / Pro Track en deze maak je voordat we teams (tweetallen) maken vanwege Pair Programming.
  • Bij Review & Assessment doen we de beoordeling en checken dat je op het spoor zit. Als je voor loopt is dit moment eerder dan in de klassikale planning.
  • Je sketchbook, Lab Opdrachten en projecten zijn uniek, want iedereen heeft een eigen creativiteit. Al dit werk toon je, samen met je skills, in het Eind Assessment. Daartoe pimp je je website en de inhoud van je site is je bewijs.