Jaar Overzicht / PTA

V5in1 en V5in4

Nieuwe Planning Na De Kerst

  • Week van 11/1: afmaken Light Switch
  • Week van 17/1: Final Project + Zelfbeoordeling (deadline: vr 21/1)
  • Week van 24/1: Presenteren Zelfbeoordeling

V5in1 ma + di 2x
V5in4 ma + woe
HWIn de les
ma 25/10* Presentaties zelfbeoordelingen
di / wo 26/27 10* Presentaties zelfbeoordelingen
* V5in1: start Unit 2. filmpje conditional statements + bekentenis
Start Unit 2
ma 1/11Start Unit 2. Neem 2 weken voor LA1
di 2 nov / wo 3 nov
ma 8/11
di 9 nov / wo 10 novAfmaken Unit 2, LA1
ma 15/11Afmaken Unit 2, LA1Light Switch Game opzetje By Eloq Arch
ma 29/11LA 2 Afmaken
1/12Te zien aan de hoeveelheid phones is er geen probleem met de planning

2 weken voor LA 3 + Final Project + zelfbeoordeling
Final Project af op 10 december
13 decemberzelfbeoordelingen Unit 2 op je site + presenteren
Presentaties zelfbeoordeling in laatste week voor vakantie.
Amzedsun5: 1e les na de vkantie wegens inhaalschema.

Eindpresentatie Unit 1

Na de herfstvakantie.

Voor de vakantie heb je je album art afgemaakt en je zelfbeoordeling mbv de rubrics gemaakt. Nu mag je die voor de klas demo-en. Geen PPT, gewoon via de site. Tweetallen, ligt eraan hoe close je samenwerkt. Als je exact hetzelfde hebt, dan doe je samen, anders doe je apart.

Unit 1, LA 3.

Week van 4 oktober: Over kleur, 3.1, 3.2 en 3.3. Elk 1 les

Week van 11 oktober: * Toets Keyboard Shortcuts * Final project Album Art

Unit 1, LA 2

We hebben weer 2 weken voor deze LA. In deze planning mix ik de twee groepen want je doet toch hetzelfde, alleen op een iets andere dag.

V5in1 ma + di
V5in4 ma + woe
HuiswerkIn de les
Ma 1x 20-9* NCTV zit fout en de minister wist het gewoon
* Start LA2, 2.1 = 45′
Di/WO 2x* NFT-specialist NFTs.nl steunt onze examenopdracht
* LA2 2.2 = vandaag
* P5JS Code beter posten
Ma 27/9LA2 2.2* V5in1 https://airybubbles7.nl/blog/chip-die-vliegt-als-zandkorrel-in-de-lucht/
* V5in4 To Scan or not to scan your cloud photo’s
* LA 2.3
Di/WO 2x2.3 Som is te traag om dit in te typen* Collega IT-docent doxxt airybubbles7
* 2.4 Custom Emoji
Ma 4 okt2.4 Custom Emoji*
* LA 3 beginnen: 3.1
Di/wo 5/6 okt3.2 en 3.3
Ma 11 okt3.3 afToets Keyboard Shortcuts
start final project album art
Di/wo 12/13 oktafmaken album art
Zelfbeoordeling maken en die mag je volgende week voor het bord presenteren

Oude blokken

V5in1 ma + diHW In de Les
Maandag 6-9* 3 uur gamen is de max in China
* Intro Lesprogram : Intro to computational media with P5JS
* Go / Pro Track
* Teamgenoot voor Pair Programming
* P5JS Editor
* P5JS Unit 1, LA1, lesson 1.1
Dinsdag 7-9afm. lesson 1.1* P5JS Unit 1, LA1, lesson 1,2
* sites inlinken
* hello.p5js.org
Maandag 13-9afm lesson 1,2* Moet een school meedoen aan de strijd tegen nepnieuws?
* Huiswerkcontrole, let that sink in
* P5JS Unit 1, LA1, lesson 1,3
Dinsdag 14-9afm lesson 1,3* Moet een school meedoen aan de strijd tegen nepnieuws?
* P5JS Unit 1, LA1, lesson 1.4

* LA 1: Mini Project
Maandag 20-9Inl Unit 1, LA1* Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid in de fout bij burgerspionage, en de minsiter wist het gewoon
*mini opdracht beoordeling bij einde UNit 1. rubrics getoond
V5in4 ma + woeHuiswerkIn de les
Maandag 6-9* 3 uur gamen is de max in China
* Intro Lesprogram : Intro to computational media with P5JS
* Go / Pro Track
* Teamgenoot voor Pair Programming
* P5JS Editor
* P5JS Unit 1, LA1, lesson 1.1
Woe 8-9* klas is nu op gang gekomen
* aantal heeft net 1.1 af, sommigen al bijna 1.4 (die liggen voor)
ma 13-91.1 en 1.2* Moet een school meedoen aan de strijd tegen nepnieuws?
* Huiswerkcontrole, let that sink in
*1.3 en 1.4.
woe 151.3 en 1.4* Technologie talent gap + AD opleidingen
* eind opdr van Unit 1
ma 20-9eind opdr van Unit 1* Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid in de fout bij burgerspionage, en de minsiter wist het gewoon
* zelf beoordeling unit 1.-> schema laten zien, komt pas later
* Start van Unit 2 (ook 2 weken), zie nieuwe tabel boven.

Index

  • Dit jaar werken wij met de New Yorkse methode Introduction to Compuatational Media met P5JS. Deze methode wordt gebruikt om Informatica te leren aan niet-informatici zoals artists op de TISCH School of the Arts in New York.
  • We werken in tweetallen volgens Pair Programming
  • Heb je nog geen nickname dan maak je die volgens deze productieregels en dan vraag je een eigen website aan op deze airybubbles7.nl bij de docent.
  • Deze nickname gebruik je ook op elke site waar je voor Informatica moet registreren, samen met je school mail. Zoals de P5JS Web Editor.
  • Op je website werk je voortaan aan het sketchbook (!) per les. Je noteert resultaten, antwoorden op vragen en de voortgang. Link naar je codes en naar het bericht van je teamgenoot over dezelfde les.
  • Er is geen onderscheid meer Front-End / Back End. Want in deze omgeving is er niet echt een back-end. Als je voor ligt op de klas (omdat jij het Pro Track doet) kun je echter wel degelijk een stuk back-end erop bouwen. Een database of met een Arduino.
  • Er is dus wel de keuze Go Track / Pro Track en deze maak je voordat we teams (tweetallen) maken vanwege Pair Programming.
  • Bij Review & Assessment doen we de beoordeling en checken dat je op het spoor zit. Als je voor loopt is dit moment eerder dan in de klassikale planning.
  • Je sketchbook, Lab Opdrachten en projecten zijn uniek, want iedereen heeft een eigen creativiteit. Al dit werk toon je, samen met je skills, in het Eind Assessment. Daartoe pimp je je website en de inhoud van je site is je bewijs.