Zelf-beoordeling game


Mijn fase als vlinder
voedingVerpopper. Ik heb veel tutorials bekeken en dingen opgezocht, dus ik denk dat ik hierin een verpopper ben.
bewegingVerpopper. Ik heb veel geleerd tijdens dit project. Ik wist niet heel veel over scratch en hoe ik er een goed spel mee kon maken wat ook goed functioneert. Mijn groepje heeft me erg veel kunnen helpen, waardoor ik steeds meer leerde en nieuwe dingen kon toevoegen aan ons spel. Ik denk dus dat ik vergeleken met wat ik eerst kon een verpopper ben.
doelenRups/verpopper. Ik denk dat ik wel doelen heb gezet en proberen die te bereiken.
Beoordeling proces
toolchain7. De meest voorkomende acties kan ik wel tonen als ik een beetje op scratch heb gezeten, gekeken naar de codes en dingen uitprobeer.
tutorial7. Ik ben wel in staat om redelijk zelfstandig de meeste tutorials te volgen. Dit is niet iets wat ik het lastigst vond aan scratch. Wat ik moeilijker vond was om zelf de dingen te bedenken in scratch. Tutorials hielpen hierbij enorm.
inhoudelijk niveau7. Ik probeer dingen uit die buiten mijn niveau zitten, als iets niet werkt dan probeer ik wat anders of vraag ik iemand om hulp totdat het lukt.
delen7. Ik heb geprobeerd elke les een bericht te maken onder ‘scrapbook’ waarin ik zeg wat ik heb gedaan alleen ik gebruikte af en toe een link die ik nu niet meer kan zien. Dat is dus wel jammer, maar ik ben geen belangrijke informatie verloren.
Beoordeling game
kwaliteit9. Alles aan het spel loopt wel zoals we wilden. Er is niet echt iets wat we er nog bij wilden hebben.
opdracht9. Er is een begin, een eind, een score en meer dingen: een personal highscore, een re-start/home knopje en een reset highscore knop.
artwork8. We hebben een aantal dingen zelf gedaan zoals het ‘game over, try again’ scherm.

Dit is het spel: https://scratch.mit.edu/projects/454233384