World Art Animation Remake

Maak een remake

  • zonder de hypnotiserende, hoofdletterschreeuwende, invliegende teksten, filters, toeters en bellen
  • juist simpel, eenvoudig, less-is-more.
  • Digitale Detox uit je dopamine-verslaving.

Kies 1 van de bekendste schilderijen uit de lijst van World Art Stickers for Telegram and Whatsapp.

Kijk welke beweging het heeft. Bedenk welke beweging jij wilt dat je sketch maakt…

Praktisch

  • 2 personen per team max
  • Deelopdracht 1: Concept = Keuze art piece + waarom en hoe dan. 3 lessen (Q) Wat ga je maken zodat de deelnemer digitaal kan detoxen?
  • Deelopdracht 2: Minstens 2 stills / schetsen op papier / ander tool + uitleg over de functie die je gaat maken. Beschrijf het algoritme waarmee je de animatie tot leven brengt op semi-wiskundige wijze. (B1) Welke functies heb je hiervoor nodig? Inleveren op 5 november.
  • Deelopdracht 3: De animatie / interactie. Je zorgt ervoor dat “randzaken” en details in je sketch ook netjes worden afgewerkt. Deadline: 1 december.

Rubrics

Deelopdr 1 – Concept35789
Q –
Digital Detox Plan
Je hebt niet concreet gekozen voor een art piece of een plan om te detoxen?Je hebt aannemelijk en/of voorspelbaar gemaakt wat je gaat maken, maar niet duidelijker dan datEr is concreet duidelijk welk art piece en met welk concept we gaan detoxenJe hebt een geschikte manier gevonden voor dat detoxenJe hebt een eigen manier ontwikkeld om te detoxen
Deelopdr 2 – functies en algoritme Je hebt geen beweging aangegevenJe hebt maar 1 stillJe hebt 2 stills en je weet met welke functies je gaat werken om deze stills in een animatie / interactie om te zetten.Je hebt een aantal extra’s bedacht die het tof maken
B1 AlgoritmeJe hebt geen algoritmeEr is een algoritme maar die doet niet wat je beoogd had.

Het algoritme bevat zoveel hardcoded elementen dat er geen variatie meer mogelijk is.
Je gebruikt een eenvoudig maar effectief algoritme die de interactie / animatie uitvoert.

Je algoritme is generiek ofwel je kunt nog makkelijk aanpassingen doen om de details te perfectioneren.Je algoritme bevat ingewikkelde delen die uitstijgen boven je verondersteld wiskundig niveau
Deelopdr 3
De Final Sketch
De sketch is nog niet geschikt om te presenterenDe sketch kan op een presentatie worden gebruikt.De sketch kan op een open dag op een display worden getoondDeze sketch kan op een monitor in de gang van de school naast de schilderijen van leerlingenDeze sketch kan zo naast het origineel in een gallery.
Q (revisited) – Impact van de detoxing

Welke maatschappelijke gevolgen komen er voort uit je werkstuk?
Je team kan niet inschatten hoe groot de gevolgen zullen zijn.Jij kunt deze vraag op je presentatie concreet beantwoordenJe antwoord bevat een interessant of opmerkelijk inzichtJe visie leidt tot een inzicht dat voor de hele lesgroep gevolgen heeft
Coding StyleJe gebruikt functies voor zich herhalende blokken code , variabelen voor vaste coördinaten Je gebruikt bestaande classesJe hebt een eigen class gebouwd

Eloquent Architect 161

Eloquent Architect 161