De ergste parodie op ’10s corporate culture en de man-vrouw-relatie is wel de Hot Crazy Index.
Dit kan anno 2025 natuurlijk helemaal niet meer. Wat zijn de issues?
- Hopeloos het probleem bij de ander neerleggen, maar je eigen probleem kun je niet zien. Een van de volgende matrixen kan van toepassing zijn op de man
- Hot – Emotional Unavailability Matrix
- Cute versus Rich (maar dat is dus wat hij denkt)
Dus mijn vraag is:
Wie past er nu eigenlijk bij wie?
Life’s main question, eloq arch
Hoe werkt Black Jack (original)
Opdracht: Maak een Love Meter. Niet een kaartspel.
- Op basis van Black Jack. Maar niet exact black jack. Je moet een eigen algoritme bedenken. Laat je hooguit inspireren door de filmpjes Hot-Crazy Matrix en de Cute – Rich Matrix.
- Maak een eigen model.
- Als je het echt helemaal anders wilt dan kan dat ook nog.
Use Case
- Ontdekken en ontmoeten
- Dit is een serieus tool voor relatietherapie.
- Dit is een zelfhulptool bij relatie-problemen maar ook voor het voorkomen van relatieproblemen.
Wat maakt Eloq Arch ervan?
- Harten: Dit is de kleur waar het om gaat. Maar hier zitten de problemen niet. Als de som van 3 kaarten onder de 13 blijft, dan is te koud. Kom je boven de 21, dan is het te hot.
- Ruiten. Dit gaat over het geld. Als ze allebei arm zijn is het te koud, zijn ze allebei steenrijk dan popt de 21 daarop. Moeten ze teveel werken en hebben ze dus geen tijd, dan is ruiten ook te groot. Ruiten zijn de rasters van tijd, ruimte en energie.
- Klaveren. Het sociale leven. Vrienden, familie
- Schoppen. Crazy. Negativiteit, angst, paniek, Emotionally Unavailable.
Opdrachten
- A Naam / Doel / Model / Algoritme
- B P5JS Sketch
- C Video van max 7 minuten (edit)
- D Presentatie
- De essentie van opdrachten A en B zijn de inhoud voor C (film) en D (presentatie)
- Tussencijfer (1/3): A, B en C alvast 1x inleveren halverwege het project. Alleen de Rubrics B. Sketch geldt: je krijgt 2 kolommen hoger bij het tussencijfer, dan je hebt.
- Eindcijfer (2/3) + EindPresentatie: alles weer inleveren, eind versie
Opdracht A. Doel / Model / Algoritme
Maak in bijv. powerpoint een overzicht van hoe jouw spel gaat werken:
- wat is het doel van het spel? Elke spelers zijn er, is er een CPU player ?
- op welke manier worden punten geteld? Wanneer is het doorgaan, winnen, verliezen?
- Op welke manier wordt er dan bepaald hoe … (algoritme)
- andere bijzonderheden aan je model
Opdracht B. P5JS Sketch
Je mag deze opdracht niet in plain Javascript (met DOM/HTML5) doen: je moet echt een P5JS Sketch bouwen. Iedere regel code moet je zelf (elk teamlid) kunnen uitleggen. Dus schrijf het zelf en werk niet boven je niveau.
Opdracht C/ Film
Met OBS Studio kun je het scherm perfect opnemen, al dan niet met jullie zelf in de webcam. Er moet ook geluid in de film zitten. Dat kan zijn een neutraal muziekje en/of gesproken tekst. Maak je de combinatie, let dan op de audio-mix. Het moet wel te verstaan zijn.
Zorg dat alles wat je in beeld brengt dan ook goed zichtbaar is. In de final versie van de film moeten alle teamleden zichtbaar en hoorbaar zijn.
Probeer het idee van het spel vlot uit te leggen, zodat je een levendige video hebt. Verwijs evt naar een document ergens (online?). Je film mag dan max 7 minuten duren.
D. Presentatie
Geef een presentatie waarin je A. B. en C. toont.
Planning
- 17 februari (20 februari) : start project
- 10 maart: tussencijfer / deelopdracht
- 31 maart: deadline inleveren.
- presentaties op : Dinsdag 1 april, woensdag 2 april en vrijdag 4 april
- Vrijdag 11 april: aanvullingen
- 14 april: sluiting cijfers
Rubrics
Weging Tussen-cijfer | Weging Eind- cijfer | 1 – 2 | 3 | 5 | 7 | 8 | 9-10 | |
A Doel / Algo | 1/4 | 1/5 | Er is geen doel geformuleerd | Het doel is niet duidelijk | Er is wel een doel maar geen duidelijk algoritme. | Je hebt een een-vou-dig maar geschikt algo-ritme. Je hebt een kleine variatie op een bekend algoritme | Je hebt een originele variant bedacht die je netjes hebt uitgewerkt | Je hebt een elegante oplos-sing bedacht om een complexe situatie te fixen. Bijv. een meer generiek algo-ritme |
B Sketch | 1/2 | 2/5 | Hij doet echt amper iets | De sketch geeft zelden of nooit een prettige ervaring Je hebt code die je niet begrijpt / had gekopieerd / etc | De sketch laat het spel in de meeste gevallen netjes verlopen | De sketch werkt altijd correct en bevat hooguit enkele kleine imperfecties bij het spelen Je sketch geeft beeld en enkele geluiden | Je sketch werkt altijd prima en lijkt perfect. Er is een collectie geluidjes gebruikt | Beeld en geluiden zijn rond het-zelfde herken bare thema en perfect gerealiseerd |
C Film | 1/4 | 1/5 | Geen video of technisch defect | Er is beeld maar zowel het beeld als het geluid zijn slecht van kwaliteit | Ofwel het beeld ofwel het geluid zijn onvol-doende | Je film is netjes gemonteerd en bevat geluid. Waar nodig zoom je in. Er zijn teksten voor titel en aftiteling. | Een levendige montage in een tempo dat bij doelgroep past De geluiden uit het spel zijn perfect ingemon-teerd. | Een wervelwind door de verrassende wendingen in de plot |
D PPT / Presentatie | – | 1/5 | Alle 3 (stem, beeld-gebruik en lichaams-taal) onvol-doende | 2 van de 3 (stem, beeld-gebruik en lichaams-taal) waren zwaar onvoldoende | 1 van de 3 :(stem, beeld-gebruik en lichaas-taal) was zwaar onvoldoende | Je brengt de bood-schap netjes over met correct gebruik van beeld, stem en lichaamstaal. | Kleine imperfecties heb je subtiel en onmerk-baar gemas-keerd | Je presentatie is van het niveau quizmaster |
Op Eind | 1x | 2x | ||||||
3 | 5 | 7 | 8 | 9-10 |