Eindopdracht Scratch / Python H5 / V5

Na de herfstvakantie gaan we dit onderdeel afronden met een kleine challenge. Je kiest uit de volgende of kom met een beter voorstel:

  • Maak 1 level van je favo / beste game af, met een begin, een puntentelling en een leuk grappigs einde bij Game Over. Geen eindjes meer!
  • Pak een bestaande game uit Shared en zet deze om in een eigen kleurenpalet / Airy7 kleuren met ook zelf getekende sprites, liefst uit Illustrator. De kunst is nu om te zorgen dat alle sprites en costumes in dezelfde stijl zijn en toch anders.

Voor Python

Ook hier kun je starten met een bestaande tutorial, bijv. uit het boek Inventing Games with Python, en dan is de challenge om deze om te bouwen en af te krijgen:

  • Een begin, een puntentelling en een leuk einde bij game over

Hou je scrapbook bij

Na elke les of als je thuis wat hebt gedaan (daar ga ik wel vanuit op een gegeven moment) dan zet je je scrapbook (tutorial weeks).

Beoordeling

Na deze serie lessen krijg je twee beoordelingen:

  • Voor het proces / je werkhouding / hoe het ging: dat maken we op uit je scrapbooks. Kan zijn dat je dat zelf mag beoordelen. Kan zijn van niet. Kan zijn dat jij het beoordeelt en dat ik overrule. Ik ga ervan uit dat je 4 lessen / zelfstudie aan tutorials hebt besteed en 3 aan de afronding. Heb je teveel gemist, moet je dat zelf inhalen. Post it!
  • Het eindresultaat. De game zelf. Hier moet ik nog een rubrics voor maken.

Deadline / Inleveren

  • Scratch project: public, op je site (embed) EN in SOM (link)
  • Replit: via replit, class.
  • Deadline 18 november

Eloquent Architect 161

Eloquent Architect 161