Vorig jaar hebben we gedifferentieerd (een ander lesprogramma aanbieden voor andere leerlingen) met Front End vs. Back End. Omdat ik dan 2 groepen moet begeleiden (want in beide groepen heb je zelfstandige maar ook minder zelfstandige leerlingen) werkte dat niet zo super. In de klas ging het wel, maar online vond ik zelf niet goed gaan. Dat lag dus ook vooral aan mijn eigen beslissingen.
Nu dus anders.
Om de betere en goede leerlingen de kans te geven vol gas te gaan en de middelmatige leerling en degene op achterstand de kans te geven om ook gewoon een goede en leuke les te volgen en niet tegen bakken met kansloos hopeloos veel te veel werkt aan te kijken, doen we 2 tracks op dezelfde onderwerpen.
Iedereen doet dus het Go Track, behalve de Pro’s. Dat zijn degenen die nu al zeker weten dat ze de IT als professional in zullen gaan. (Als je twijfelt maar er wel voor gaat, gewoon veel talent en/of inzet hebt of gewoon niet kunt stoppen omdat het zo leuk is, dan ga je vanzelf naar de Pro Track).
In het Go-track bereidt je je voor om IT in te zetten in je werk dat eigenlijk in een ander vakgebied ligt (economie, kunst, techniek, alles).
Go Track | Pro Track | |
Lessenserie start bij | Unit 1, LA1 | Unit 1, LA1 |
Lessenserie inhoud | Tempo, lessen staat vast | Jij bepaalt tempo en eindpunt. Start aan het begin, niks overslaan, sneller dan Go Track. Hopelijk kom je tot hardware integratie. Met : webjack, arduino. |
Scrapbook | Elke les | Planning + Elke les scrapbook + planning aanpassen |
Beoordeling | Max 8.5 | Max 10.0 |
Begeleiding | Van de docent, klassikaal tempo | |
Team | Pair Programming (2) | Pair Programming (2) |
Wisselen van track | Kwestie van voorlopen en eigen planning maken | Kwestie van planning vergeten en/of op het Go Track belanden |
en dan laat je het gewoon zien.