Zit je in H5/V5 en heb je een eigen game gemaakt en heb je daarvoor enkele programmeer tutorials gevolg? Scratch of Python?
Je zet een bericht op je site / de klasse site met daarin 3 beoordelingen. Het zijn adviezen aan mij. Ik beloof niks.
1/ Mijn fase als een vlinder
Beoordeel jezelf 3x in deze rubrics en de einduitslag. Motiveer.
Ei | Rups | Verpopper | Vlinder | |
Voeding. Lessen, projecten, tutorials, artefacten. | Het lijkt of je de hele tijd hetzelfde doet, in kleine beetjes | je zit op je plant en je weet telkens een nieuw blad te vinden op deze plant, om van te eten. | Je hebt smaak gekregen en je weet een aantal sappige en minder sappige planten een plaats te geven. | Je eet geen muffe bladeren meer, maar je likt de suiker van de bloemen. |
Beweging Voortgang van je leerproces | Je komt niet vooruit, je zit vastge- plakt | Je kunt telkens op een ander blad van deze plant klimmen = een volgend onderwerp in dit domein | Je wisselt van plant naar plant (van domein naar domein) op zoek naar de lekkerste. Of je blijft een tijdje op dezelfde, als ‘m dat is. | Je fladdert rond of je baadt lekker in het zonlicht. Je wijst anderen ook de weg. |
Doelen Kun je zelf doelen bepalen en stapjes maken om die te bereiken? | Je hebt geen idee wat onder en boven is. roadmap? domeinen, huh? | Je hebt al minstens 1 sappige plant ontdekt. Je vindt zelf een volgend blad als de vorige op is. | Met 1 vaste plant (domein) als thuis neem je soms een hapje van een buur-plant. Je weet de weg in de tuin. | Alle doelen bereik je in een natuurlijke volgorde |
Na het doen van deze rubrics sta je hopelijk weer met beide benen op de grond.
Beoordeling van het proces
Beoordeel je tutorial scratch / python gebruik met deze rubrics. Motiveer.
3 | 5 | 7 | 9 | |
Toolchain | Ook na lang proberen draait het niet | Alleen de meest eenvoudige acties toon je | De meest voorkomende acties kun je tonen | Je verlegt telkens de grenzen |
Tutorial | Je loopt vaak vast of je weet niet meer waar je was. Nauwelijks eentje af. | Als een ander je bij de hand neemt lijkt het alsof jij het deed | Je bent in staat redelijk zelfstandig de meeste tutorials te volgen | Je maakt verbeteringen of aanvullingen op gerenommeerde tutorials |
Inhoudelijk niveau | Je hebt je niveau niet aangepast of je zit op een niveau dat voor jouw opleiding onder de maat is | Je houdt de schijn op over je niveau. | Je bouwt gestaag door aan je ontwikkeling. | Je werkt met academisch materiaal |
Delen | Update: Je deelt ongein die anderen hooguit op het verkeerde pad brengt | Je hebt je zichtbaar ingezet voor de scraps | Je scrapbooks zijn leesbaar en bruikbaar | Je weet klasgenoten te inspireren |
Beoordeling van de game
Met deze rubrics beoordeel je de game
3 | 5 | 7 | 9 | |
Kwaliteit (storingen / fouten afvangen) | Er klopt nog geen bal van | Er zit nog iets mis maar oplossen lukt net niet meer | Hooguit enkele kleine missertjes | Er valt eigenlijk niks meer te zeuren |
Opdracht | Er is geen score en geen begin of eind. | De score, het begin of het eind ontbreken | Je hebt een begin, een eind en een score | Je hebt er nog wat bijgedaan wat niet in de opdracht zat |
Artwork (totaal geheel past bij de doelgroep | Random bij elkaar gekozen costumes | Gekozen costumes passen een beetje bij elkaar en/of zelfgemaakte costumes zien er niet echt uit | Zelfgemaakte costumes zijn best aardig | Zelfgemaakte costumes zijn in bijpassende stijl afgestemd op je doelgroep of genre |