In Unit 5 heb je een aantal theoretische programmeer onderwerpen gezien. Aan jou om te laten zien hoe jij die toepast. Om je begrip en kennis hiervan aan te tonen kun je:
- bestaande, eerder gemaakte projecten opnieuw maken.
- een nieuw project of demootje maken, maar die moet je dan zelf bedenken of baseren op een oudere opdracht
- zelf een video maken waarin je het even uitlegt aan jezelf.
Elk onderwerp kun je afvinken op een bepaald niveau, dat jij kunt claimen in je assessment:
- beginner. Het is een nieuw concept voor jou maar je kunt het laten zien in een beperkt voorbeeld,
- gevorderd. Je hebt het al meerdere keren gebruikt en je begint er aan gewend te raken
- pro. Dit is gesneden koek. Je hebt meerdere oudere voorbeelden van deze stijl.
Beginner | Gevorderd | Pro | |
Functies Schrijven | losse functies zonder parameter of return waarde | met parameters en return waarde | ook als deel van een class |
Globale Variabelen | Gewoon lekker globale variabelen. Naamgeving checken op Reserved Words | Hier en daar proberen te voorkomen | |
Finite State Machine | |||
Algoritme | |||
Object Oriëntatie | Gebruik van bestaande classes Gebruik maken van een object literal | Eigen class ontwerpen Inheritance | Als deel van een module. |