De officiële PWS beoordelingstabel… is gemaakt voor papieren werkstukken. We maken de volgende rubrics – we stappen gelijk af van het puntjes sprokkelen natuurlijk.
weging | 3 | 5 | 7 | 9 | punten | |
Doel van de opdracht | 5 | Deelnemer heeft geen idee waar hij aan begint. | Het doel is te vaag, te groot of (minder waarschijnlijk) veel te eenvoudig | Je weet een passend doel helder te omschrijven | Een ambitieus doel dat net ietsje te moeilijk is. Iets dat de docent nog wel begrijpt maar nog niet helemaal zelf gedaan heeft. | |
Analyse in subdoelen en deelvragen | 5 | De deelnemer begrijpt zelf de subdoelen of deelvragen niet | De subdoelen en / of deelvragen zijn wazig of onhaalbaar, onmogelijk | Subdoelen of deelvragen zijn helder omschreven en zouden een de hoofdvraag af moeten dekken | De subdoelen of deelvragen geven een extra gedetailleerde beantwoording van het hoofddoel. | |
Resultaat | 60 | De opdracht is in de verste verte niet uitgevoerd | Het is net niet gelukt de opdracht te voltooien | Het project is prima voltooid | Het project is driedubbel en dwars voltooid | |
Verslaglegging en Presentatie | 20 | Krijgt het zowel in de tekst, als in de presentatie, niet uitgelegd hoe het komt dat dit project wel of niet voltooid is | Krijgt het ofwel in de tekst, ofwel in de presentatie, niet uitgelegd hoe het komt dat dit project wel of niet voltooid is | Krijgt het zowel in de tekst, als in de presentatie, wel uitgelegd hoe het komt dat dit project wel of niet voltooid is | Verslaglegging en presentatie zijn beiden van uitzonderlijk niveau | |
Inzet en Verantwoording | 10 | Er is geen betrouwbare urenverant-woording | Er is een urenverant-woording maar de inzet is duidelijk de te laag | De inzet was prima en de urenverant-woording is betrouwbaar | De deelnemer toont een pro-actieve houding t.a.v. het project en neemt verantwoording voor acties en keuzes | |
3 | 5 | 7 | 9 |