Van toepassing wanneer de presentatie apart wordt beoordeeld
3 | 5 | 7 | 9 | |
hoofddoel: boodschap overbrengen | Amper iemand begrijpt je boodschap | Met wat doorvragen heeft het publiek / docent het eruit getrokken | De boodschap is duidelijk aangekomen | De quizmaster heeft een enthousiast publiek |
visueel hulpmiddel(len): de powerpoint / website / … | Je maakt nog meerdere beginnersfouten en/of je hulpmiddel is ontoereikend gebouwd om deze boodschap over te brengen. (inhoud / structuur missen) | Je maakt hooguit 1 beginnersfoutje | Je hulpmiddelen zijn netjes, degelijk, prima | Je hulpmiddelen zijn uitzonderlijk, opmerkelijk en dragen daarmee bij |
lichaamstaal | Je hebt er duidelijk geen zin in en/of je bent zelf halverwege genokt / opgegeven. | Onzeker, wippend, nauwelijks contact | Stabiel staand, open houding, enthousiast | wervelwind, superster, stralend |
stemgebruik | Moeilijk of amper te verstaan door gebrek aan articulatie en volume | Hier en daar moeilijk te volgen, flarden vallen weg (vaak als je te snel gaat en/of het ook niet meer weet) | Prima te volgen, geen problemen. | Afwisselend met nadrukkelijke en afwisselende, accurate intonatie |