Maak een remake
- zonder de hypnotiserende, hoofdletterschreeuwende, invliegende teksten, filters, toeters en bellen
 - juist simpel, eenvoudig, less-is-more.
 - Digitale Detox uit je dopamine-verslaving.
 

Kies 1 van de bekendste schilderijen uit de lijst van World Art Stickers for Telegram and Whatsapp.
Kijk welke beweging het heeft. Bedenk welke beweging jij wilt dat je sketch maakt…
Praktisch
- 2 personen per team max
 
- Deelopdracht 1: Concept = Keuze art piece + waarom en hoe dan. 3 lessen (Q) Wat ga je maken zodat de deelnemer digitaal kan detoxen?
 
- Deelopdracht 2: Minstens 2 stills / schetsen op papier / ander tool + uitleg over de functie die je gaat maken. Beschrijf het algoritme waarmee je de animatie tot leven brengt op semi-wiskundige wijze. (B1) Welke functies heb je hiervoor nodig? Inleveren op 5 november.
 
- Deelopdracht 3: De animatie / interactie. Je zorgt ervoor dat “randzaken” en details in je sketch ook netjes worden afgewerkt. Deadline: 1 december.
 
Rubrics
| Deelopdr 1 – Concept | 3 | 5 | 7 | 8 | 9 | 
| Q –  Digital Detox Plan  | Je hebt niet concreet gekozen voor een art piece of een plan om te detoxen? | Je hebt aannemelijk en/of voorspelbaar gemaakt wat je gaat maken, maar niet duidelijker dan dat | Er is concreet duidelijk welk art piece en met welk concept we gaan detoxen | Je hebt een geschikte manier gevonden voor dat detoxen | Je hebt een eigen manier ontwikkeld om te detoxen | 
| Deelopdr 2 – functies en algoritme | Je hebt geen beweging aangegeven | Je hebt maar 1 still | Je hebt 2 stills en je weet met welke functies je gaat werken om deze stills in een animatie / interactie om te zetten. | Je hebt een aantal extra’s bedacht die het tof maken | |
| B1 Algoritme | Je hebt geen algoritme | Er is een algoritme maar die doet niet wat je beoogd had. Het algoritme bevat zoveel hardcoded elementen dat er geen variatie meer mogelijk is.  | Je gebruikt een eenvoudig maar effectief algoritme die de interactie / animatie uitvoert. | Je algoritme is generiek ofwel je kunt nog makkelijk aanpassingen doen om de details te perfectioneren. | Je algoritme bevat ingewikkelde delen die uitstijgen boven je verondersteld wiskundig niveau | 
| Deelopdr 3  De Final Sketch  | De sketch is nog niet geschikt om te presenteren | De sketch kan op een presentatie worden gebruikt. | De sketch kan op een open dag op een display worden getoond | Deze sketch kan op een monitor in de gang van de school naast de schilderijen van leerlingen | Deze sketch kan zo naast het origineel in een gallery. | 
| Q (revisited) – Impact van de detoxing Welke maatschappelijke gevolgen komen er voort uit je werkstuk?  | Je team kan niet inschatten hoe groot de gevolgen zullen zijn. | Jij kunt deze vraag op je presentatie concreet beantwoorden | Je antwoord bevat een interessant of opmerkelijk inzicht | Je visie leidt tot een inzicht dat voor de hele lesgroep gevolgen heeft | |
| Coding Style | Je gebruikt functies voor zich herhalende blokken code , variabelen voor vaste coördinaten | Je gebruikt bestaande classes | Je hebt een eigen class gebouwd | ||
