De klassen vóór jou hebben programmeer-oefeningen gedaan van p5js.org. Het is nogal wat nakijk werk. De oefeningen zijn voor de goede leerlingen overbodig. Voor de luie leerlingen die copy-paste doen, is het teveel werk. We gaan het anders doen:
- De kleine opdrachten op p5js.org: zelf weten wat je doet maar ik zou er maar even aan beginnen
- Mini-Projecten en Final Projecten: voor een self-assessment cijfer, komt wel op som maar je moet t wel inleveren en onderbouwen.
- Schriftelijke Toets. Gedeeltelijk letterlijk the code waar het om ging. Een klein gedeelte nieuwe creatie. Docententaal: RTTI gaan we daar langzaam aan naar binnen schuiven. Jij mag op de schriftelijke toets 1 A4 (voorzijde) handgeschreven spiekbrief meenemen met whatever you want. Tiny is accepted Deze wordt voorafgaand aan de toets door de surveillance bestempeld. Deze regeling geldt niet voor 100% reproductie toetsen als de Keyboard Shortcuts * Hoe werkt het Internet.
Havo 4 | VWO 4 | |||
Unit 1 | LA 1 Eigen Robot Full Body (moet nog worden geschreven) | Gebruik van de functies met juiste parameters rect(x,y,h,b) line(x1,y1,x2,y2) background(value) point(x.y) text(t,x,y) triangle(x1,y1,x2,y2,x3,y3) arc(x,y,w,h,start, stop,mode) Veelhoeken | ||
LA 2 | System variables mouseX, mouseY Eigen variabelen in 3 stappen Variable operations Scope van variabelen Random | |||
Toets Programmeren met Variabelen | ||||
LA 3 | RGB-Kleur HSB-Kleur Text Eenvoudige Functies Schrijven en Aanroepen | |||
Unit 2 | LA 1 | If-then-else And and Or and Not State Transition Diagram | ||
PM Oefentoets Programmeren met if-then-else en gebruik van State Transition Diagram | ||||
LA 1 1.5 | Map-functie | |||
LA 2 | Collide2d Library CollidePointCircle mousePressed vs. mouseIsPressed Functies met return waardes | |||
MP Light Switch Game FP Painter | ||||
Toets Programmeren met functies | ||||