Een gokkast

Gokken is een belasting op domheid aangeleerde dromen. Als je straks miljonair bent, dan wordt je pas gelukkig. Want geld maakt gelukkig. Wat een droom.

Dus jullie maken een gokkast. Aan de zijkant van de gokkast is er een regelpaneel – normaal zit deze dicht maar die van jou kan open met een klik – en daar kun je de parameters zetten.

De gewone fruitautomaat heeft 1.000.981 lampjes die allemaal tegelijk aan- en uit gaan. Pure hypnose.

De Geluidjes. Pure hypnose.

Het algoritme. Het zit vol ongein om de boel verslavend te maken [1]. Onverwacht uitkeren. Niet uitkeren als je het wel verwacht.

In principe maak je in deze opdracht alleen het prototype van de front-end. Het gok-resultaat kunnen we niet opslaan. De gewijzigde admin-setting zijn na een reload weer weg. Er zijn geen users in een database die inloggen. Er is geen security.

En dat hoeft ook allemaal niet. Dus.

De Opdracht

Bouw een P5JS fruitautomaat met alle toeters en bellen. Visuals en Audio. Virtuele Coin-input. Virtuele uitbetaling. Variabele winkans om je speler te verslaven.

  • Het geheel moet er tof uit zien, hypnotiserend wanneer in werking
  • Het geheel moet klinken, wanneer als in werking
  • De werking van het algoritme is hypnotiserend / verslavend. van je gokkast. Bijv: dit artikel heeft het over een aantal neurotransmitters. Je zou de verwachte dopamine concentratie mee kunnen modelleren in je gokkast.
  • Winkans instelbaar via een hidden button, via de code of uberhaupt niet instelbaar.
  • Coding style komt in de rubrics

Deelopdracht 1: Model op basis van science en use case

Maak een model op basis van de wetenschap rond dopamine die achter gokkast verslaving zit. Hoeveel en welke parameters (variabelen / formules) neem je op in je model? Je kunt ook eerst een werkende gokkast maken en het dopamine – variabele gokkans verhaal er later in hacken.
Check de rubrics eerst.

Deelopdracht 2: design van de kast

Ook als ie niet werkt is een mooi gokkast wel leuk om te zien. Denk hier ook aan je dopamine.

Deelopdracht 3: audio design

Elk object van de kast maakt een geluidje.

Deelopdracht 4: moving stuff

Beweging realiseren of is het fake-it-till-you-make-it? Check de rubrics eerst.

Deelopdracht 5: finishing touch

Maak de kast zo ver mogelijk af.

Deelopdracht 6: video.

Alle teamleden bespreken het werkstuk tegelijk in een video-opname via OBS Studio. Met cam en audio. Zorg ook dat de gokkast goed in beeld komt. De video is het bewijs dat je code werkt(e).

Rubrics

De rubrics staat hier

Praktisch

  • Werk op replit in de project omgeving.
  • Maak groepjes van 1,2, 3 of 4 personen. Er is veel werk aan alle lampjes en geluidjes. Het algoritme kun je zo gek maken als je wilt.

Rubrics

Op de rubbrics pagina

Zo moet dat

Voorkennis

  • functies, eenvoudig en voor gevorderden
  • check je kennis van noLoop
  • globale / lokale variabelen

Eloquent Architect 161

Eloquent Architect 161