Elke opdracht is 1 week. Tot 8 december de tijd voor deze projecten.
- Big Code Chunks omzetten in functies. Mag samen als je die originele code ook samen had gemaakt. Te makkelijk? Bouw een class voor de belangrijkste gedeelten. Inleveren via replit.
- Schrijf een essay en lees er een paar. Individueel. Via Som
- Starten met replit.
- Timers inbouwen in je code met https://cs4all-icm.gitbook.io/introduction-to-computational-media-curriculum/curriculum-extras/timers-in-p5.js en bouw het fireworks project. (samen in kleiner team op replit -> ook op replit inleveren)
- OBS Studio. Maak een video waarin je je fireworks project (uit de timer) bespreekt als een vlogger. (individueel) Via Teams PM aan de docent.
- Zelfeboordeling via het formulier.
Monster Rubrics
Per opdracht een deelcijfer die zoveel keer weegt.
Cijfer | 3 | 5 | 7 | 9 |
Big Code Chunks 2x | Dit lukt me niet | Ik kan eigen functies maken met parameters maar zonder return waardes | Ik gebruik functies met parameters en return waardes. | ik schrijf eigen classes (buiten de reguliere stof) |
Essay 3x | ||||
Analyse telt 2x | Je mening komt niet duidelijk naar voren of je hebt er geen serieuze onderbouwing voor. | Eigen mening is onderbouwd met bronnen op journalistiek niveau. | Meerdere aspecten van de kwestie worden belicht en zo onderbouw je je positie. Je hebt bronnen op journalistiek niveau. | … met behulp van rapporten uit een wetenschappelijk, juridisch of macro-economisch vakgebied. |
Lengte telt 1x | Meer dan 1500 woorden of minder dan 300 woorden. | 300-500 woorden of meer dan 1000 woorden | 500 tot 1000 woorden | Zal niet meevallen om binnen die 1000 woorden te blijven |
Fireworks Project 3x | ||||
3: project niet zoals het hoort | 5: project zonder extra’s met big de chunks | 7: project zonder extra’s met functies die zowel return waardes en/of parameters gebruiken | je schrijft m minstens 1 eigen class en zie (7) | |
OBS Studio 1x | audio en video falen | audio of video falen | Ik kan een screencast maken met fatsoenlijke video audio | Ik weet hoe ik de settings kan bewaren voor de volgende les ook als de laptop het niet zelf regelt |