Rubrics bij Assessment opdrachten

Voor deze opdracht: https://airybubbles7.nl/blog/assessment-havo-en-vwo-4/

Het beoordelings-schema is generiek toepasbaar

Proces: 50%

3579
Wat kan ik al?Je bluft met code van een ander, je kunt nog niet zoveel.Je overschat jezelf en je ziet dat nog niet.Je zit op het niveau dat de groep zou moeten hebben en je snapt dat ookJe kunt dingen die de docent niet kan.
Ambitie. Wat wil ik kunnenJe doet alsof je slechter bent dan je bent.Je wilt teveel, dat kan helemaal niet.Je kunt een realistisch eigen plan maken.Je stelt je doelen telkens bij aan de hand van je ervaring (8.5)
Je zorgt dat je bijleert als je wat moeilijkers nodig hebt (9)
AanpakIk hou geen verslag bij van mijn activiteitenJe houdt je werk bij maar in Office en dus niet online * dan kan je docent het niet volgen* Je werkt op een gangbare manier aan je werkstukken
Je werkt op je eigen manier aan je werkstukken. Door te spelen leer ik het meest.
Welke (eind)resultaten heb je? Wat heb je gemaakt?Dit wordt beoordeeld bij het gedeelte eindtermenDit wordt beoordeeld bij het gedeelte eindtermenDit wordt beoordeeld bij het gedeelte eindtermenDit wordt beoordeeld bij het gedeelte eindtermen

Eindtermen 50%

Bron: Examenprogramma Ministerie

Je kunt scoren op de volgende eindtermen. Elke behaalde term / niveau levert 3 punten op.

Eindterm – Level1234
BGrondslagen
B1AlgoritmesOpzoeken en Gebruiken van een bestaand algoritme (copy-paste)Kleine Aanpassingen van een bestaand algoritmeUitleggen en vergelijken van algoritmes. Welke is sneller / beter / in welke situatie etc.Een nieuwe maken vanaf scratch
B2Datastructuren. Weten wanneer je welke pakt.strings, text files, numbers, primitive data types
json, array, literal object, functiontabel (relationele database)
key-value pair (localstorage)
classess (die geen function had kunnen zijn)
B3State Transition Diagram / Finite State MachineGebruik een STD
B4Grammatica’sKan de check-formules van lingo / jargon of een ander eenvoudig spel schrijven als regex
C Informatie
* Maken ER-Diagram
* Datatypes: relationele database, javascript
C1DoelstellingenUit een casus de doelstelling van een project herleiden
C2C2 IdentificerenKan in een casus bepalen welke informatie moet worden opgenomen.
C3RepresenterenWeet welke datatypes er nodig zijn voor numerieke data en media-bestanden
C4Gestructureerde DataKan zoekopdrachten geven voor het zoeken in gestructureerde data
DProgrammeren
D1In een imperatieve programmeertaal programmacomponenten ontwikkelenzoals javascript, php, python
D2abstractiemet functies met classes
D3BegrijpelijkMaak consequent gebruik van commentsgeorganiseerde code met een opgeruimde draw en eigen functiesEigen gedocumenteerde packages / modules met een webpagina erbij.
HDatabasesCSV-file uitlezenData selectief uitlezen
LNetwerken
QMaatschappelijke en individuele invloed van informatica

Eloquent Architect 161

Eloquent Architect 161